dinsdag 18 april 2017

LET OP IEMANDS MOND

Met elkaar praten is bijhouden wat de ander zegt. Ik ben altijd druk in de weer met het filteren van omgevingsgeluiden. Ik wil mensen niet interrumperen maar ik doe het toch. Communiceren is een inspannende bezigheid voor iemand met ADHD. Daarom blij met elke tip!

Ik vond verschillende tips op Psych Central om hier beter mee om te gaan. Naast het veranderen van omgeving en eerlijk zijn over jezelf vond ik een strategie die ik nog nooit eerder ergens gelezen had: Let op iemands mond!

 
LET OP IEMANDS MOND

Kijk naar iemands mond tijden het gesprek. Focus je op zijn of haar lippen. Op die manier vestig je je aandacht helemaal op degene met wie je praat. Je zicht en je gehoor is gericht op de ander.

VLIEG OP MIJN LIP?

Ik ga het uitproberen op Mr Ignatio en op mijn kinderen. Niet op iedereen waarmee ik in gesprek ga. Straks vraag iemand: "Zit er een vlieg op mijn lip?" Je hoort nog van me of deze tip helpend is om mijn communicatie te verbeteren.

This Is Me

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen