donderdag 11 mei 2017

DOOR WELKE LENS KIJK JIJ?

Via YouVersion lees ik het mooie leesplan Overwhelmed By My Blessings: bemoedigingen voor moeders. Ik schreef er al eerder over. Ik las vandaag een stukje over verkeerd zicht hebben.  Ik wil dat graag delen op mijn blog.

Zie ik alleen de dingen die te corrigeren zijn in mijn dochter en erger ik me aan haar gedrag? Of zie ik de echte Ester met haar warme hart voor anderen, die zo graag even knuffelt en lief gevonden wil worden.


VERKEERDE LENS

Als ik teveel door die kritische lens (of bril) kijk, ga ik klagen over Esters gedrag. Ik word ontevreden en verlies mijn vreugde. In het stukje wat ik las staat het zo geformuleerd: "We focus on the messes more than making memories." Correcties horen bij in het leven! Maar HOE corrigeer ik?

ANDERE OGEN

Voor mezelf helpt het om me steeds opnieuw te focussen op de Jezus. Als ik in Zijn licht leef, kijk ik met andere ogen naar Ester en naar de mensen om me heen. Dan ben ik in staat om allerlei soort van positieve herinneringen te maken in de chaos van mijn leven als een moeder met ADHD.

This Is Me

1 opmerking:

  1. Ik vraag wel eens aan mijn vriend 'hoe staat de pet vandaag?' Maar de vraag welke bril ik zelf draag is ook een goede. Kijken met Jezus ogen maakt je mild naar anderen.

    BeantwoordenVerwijderen